Foto Progresul lucrărilor de pe autostrada Cluj - Sălaj va fi monitorizat cu echipament special

Progresul lucrărilor de pe autostrada Cluj - Sălaj va fi monitorizat cu echipament special
Zona în care va apărea viaductul de la Nădășelu | Foto: API
Progresul lucrărilor de pe autostrada Cluj - Sălaj, monitorizare cu echipament special
Progresul lucrărilor de pe autostrada Cluj - Sălaj va fi monitorizat cu echipament special
Progresul lucrărilor de pe autostrada Cluj - Sălaj va fi monitorizat cu echipament special

Asociația Pro Infrastructură (API) a captat, cu ajutorul unei camere video de tip time-lapse, primele imagini cu zona viitorului viaduct de pe autostrada dintre județele Cluj și Sălaj. Noul echipament va suprinde progresele făcute pe șantierele de autostrăzi. 

Organizația nonguvernamentală a făcut apel la români să facă donați pentru a putea achiziționa astfel de echipamente de monitorizare. "Prima imagine, zona viitorului viaduct de pe Autostrada Transilvania (A3) lângă Nădășelu, este surprinsă de o cameră a API aflată în teste pentru realizarea unui videoclip de tipul time-lapse. Vă invităm să ne sprijiniți noul proiect de realizare a clipurilor time-lapse prin care să monitorizăm evoluția șantierelor cele mai spectaculoase. Localizările exacte rămân surprize.

Echipamentele vor fi instalate cu acordul constructorului în puncte cheie, cu vedere panoramică, și timp de 2-3 ani vor înregistra automat imagini cu evoluția lucrărilor. Rugăm persoanele juridice dornice să sponsorizeze proiectul să ne contacteze pe email contact@proinfrastructura.ro pentru detalii", au transmis reprezentanții API.

Lucrările de execuție la lotul Zimbor – Poarta Sălajului al A3 erau suspendate deoarece Spedition UMB Bacău nu poate să intre pe șantier până nu se rezolvă exproprierile. Între timp, constructorul român a intrat pe tronsonul vecin, de 30 km, Nădășelu – Zimbor. CNAIR a semnat, în 2020, contractul pentru proiectarea și execuția lotului Zimbor – Poarta Sălajului.

Valoarea sa este de 680 milioane de lei și are o durată de 156 de luni, din care 12 luni proiectarea, 24 de luni execuția și 120 de luni garanția. Ministerul Transporturilor a propus exproprierea a 1.001 de imobile pentru construirea tronsoanelor din A3 dintre cele două județe. Valoarea estimată a despăgubirilor este de 4,7 milioane de lei. Suma aferentă va fi alocată de la bugetul de stat, prin bugetul ministerului. 

În februarie, activitatea companiei UMB Spedition, deținută de Dorinel Umbrărescu, pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului (A3), era suspendată până la rezolvarea exproprierilor. Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Comenteaza